Met ongeveer 700 miljoen gebruikers en aanwezig in meer dan 200 landen, is LinkedIn één van de snelst groeiende sociale netwerken ter wereld.

Met een meer professionele focus is het platform een uitstekend hulpmiddel voor het creëren van een merkidentiteit, het vinden van professionals met het profiel dat jouw bedrijf nodig heeft, en het genereren van zichtbaarheid bij potentiële klanten.

Maar wist je dat het mogelijk is om LinkedIn te gebruiken om je merk te promoten? De site kan een belangrijke bondgenoot worden in de digitale marketingstrategie van jouw bedrijf, door te helpen bij de verspreiding, de betrokkenheid en zelfs de verkoop van jouw producten en diensten.

Is het of is het niet een ongelooflijk platform? Gezien dit scenario, hebben we 4 tips op een rijtje gezet om je te helpen het juiste publiek voor je bedrijf te promoten en aan te trekken via LinkedIn. Bekijk ze!

1. Gevonden worden op het netwerk

Het lijkt misschien een beetje voor de hand liggend, maar de eerste stap in het toepassen van een digitale marketing strategie op LinkedIn is het creëren van een kwalitatieve “Bedrijfspagina”.

Om ervoor te zorgen dat jouw pagina relevant is voor het publiek en nog meer mensen bereikt, is het van essentieel belang dat de pagina responsief is en alle gegevens en informatie correct zijn ingevuld.

Maak de kerncompetenties van jouw bedrijf bekend, evenals tips en manieren om in contact te komen en eerdere ervaringen. Denk er ook aan jouw werknemers en partners er altijd bij te betrekken, hen uit te nodigen tot interactie en de posts te volgen.

2. Relevante inhoud produceren

Dit is een gouden tip voor elke digitale marketingstrategie! Ongeacht of je LinkedIn gebruikt of niet, het produceren van relevante inhoud voor je doelpubliek is altijd belangrijk en noodzakelijk.

In plaats van alleen maar zelfpromotie voor je merk te doen, kun je je volgers beter iets aanbieden waarin ze geïnteresseerd zijn en dat echt waarde aan hun leven kan toevoegen. Dit is een van de belangrijkste stappen om jouw bedrijf in de digitale omgeving te promoten en nog meer mensen naar jouw pagina te lokken.

Door deze strategie te ontwikkelen, zullen jouw volgers steeds meer geïnteresseerd zijn in wat je te bieden heeft en zal het nog gemakkelijker zijn om hen te overtuigen van de waarde van jouw bedrijf.

3. Interactie met jouw publiek

Laat je publiek nooit onbeantwoord! Je bevindt je in een sociaal netwerk, dus interactie is vanzelfsprekend en noodzakelijk om te overleven. Gebruik jouw profiel om relaties te creëren en te versterken en jouw volgers nog meer bij jouw merk te betrekken.

Volg de discussies, geef commentaar, stel vragen, speel in op elke manier die je kunt. Op die manier bent je altijd aanwezig en selecteert je de profielen die echt de moeite waard zijn, of het nu gaat om mogelijke deelnemers of sponsors.

4. Word lid van groepen

LinkedIn maakt het mogelijk om groepen te creëren over specifieke onderwerpen en je kunt dit in je voordeel gebruiken. Vanuit deze kleine gemeenschappen is het nog gemakkelijker om de juiste mensen te bereiken, door een gepersonaliseerde boodschap te sturen volgens elk segment.

Naast het delen van inhoud in de juiste interessegroepen, is dit een uitstekende gelegenheid om potentiële klanten voor jouw bedrijf aan te trekken.

In plaats van tegen een menigte te praten, richt je jouw inspanningen op mensen die zich met jouw voorstel identificeren.