Bekijk de e-mail marketing trends voor 2022
Digitale marketing wordt door bedrijven steeds vaker gebruikt voor een goed bereik om bevredigende bedrijfsresultaten te behalen. Het gebruik van e-mail marketing is gebruikelijk om een relatie met klanten te creëren en een nieuw publiek te bereiken. Dit kun je zelf doen, maar je kunt hiervoor ook een online marketing bureau inschakelen.
Het gebruik ervan kan in de loop der jaren worden gewijzigd of verbeterd. Wij tonen je hieronder de 4 e-mail marketing trends voor 2022. Bekijk ze!
Wat is email marketing?
Ten eerste is het belangrijk te benadrukken wat email marketing is. In wezen is het een door reclame gegenereerde strategie die gebruik maakt van per e-mail verzonden inhoud als digitale marketingcampagne.
Met deze praktijk wordt getracht de reclame voor jouw product of dienst te richten tot mensen die er al eerder belangstelling voor hebben getoond of potentiële klanten zijn.
E-mail marketing wordt een goedkope manier om het campagnemateriaal van jouw bedrijf te verspreiden. Dit komt omdat er niet hoeft te worden betaald voor gesponsorde advertenties, banners en andere kostbare vormen van reclame.
Benadrukt moet worden dat zorgvuldigheid moet worden betracht met woorden en uitdrukkingen die in de body van de per e-mail verzonden tekst of afbeelding worden gebruikt, om te voorkomen dat deze als spam wordt verzonden. In het volgende onderwerp zullen wij je de belangrijkste trends voor 2022 laten zien.
1. Microsegmentering
Er was een tijd dat mensen hun e-mailmarketing lijsten segmenteerden op basis van leeftijd, geslacht en geografische locatie.
Naarmate CRM-tools krachtiger zijn geworden, is het echter mogelijk geworden gebruikers te segmenteren op basis van meer geavanceerde criteria, zoals eerdere aankopen, eerdere interacties met jouw website, downloads van functies en de producten of diensten waarnaar ze hebben gezocht.
2. Personalisering
Gekoppeld aan microsegmentering hebben we de tactiek van personalisering. Naarmate we beter toegang hebben tot de gegevens, is het mogelijk relevantere e-mailberichten te sturen.
Bijvoorbeeld: Wux Webdesign kan e-mails sturen op basis van de pakketten die de gebruiker heeft onderzocht. Deze gepersonaliseerde e-mails zullen e-mail engagement uitlokken en de kans op conversies verhogen.
3. Email automatisering
Door geautomatiseerde workflows op te zetten om getriggerde e-mails naar jouw abonnees te sturen, kunt je kostbare tijd besparen.
Automatisering van e-mail kan een passieve bron van inkomsten zijn waarmee je nog steeds conversies kunt genereren zonder enige handmatige tussenkomst, en wij voorspellen dat dit in de komende jaren een aanbevolen praktijk zal worden in plaats van slechts een trend.
Wat ook een grote impuls zal geven aan het succes van e-mailmarketing, is het verzenden van een aantal automatisering workflows, zoals welkomstmails, e-mails voor het verlaten van een winkelwagentje en promotie-e-mails. Op die manier zult je altijd door jouw klanten herinnerd worden en hen tot actie aanzetten.
4. Agile email marketing
Agile-methodologie wint enorm aan populariteit in email marketing. Een van de redenen hiervoor is dat het opstellen van e-mails veel tijd in beslag kan nemen.
De beste manier om dit te vermijden en een snellere reactietijd te verkrijgen, is te streven naar micro-efficiëntie. Hiermee bedoelen we dat je dingen moet opdelen in kleine taken die sneller en op een betere manier kunnen worden volbracht.
Om te beginnen moet je een goed plan opstellen voor het ontwerp van jouw e-mail. Het hebben van een effectieve strategie is belangrijk voor het tijdig uitvoeren van jouw e-mailcampagnes.
Dit zal een betere communicatie bevorderen, waardoor de kans op veel herzieningen kleiner wordt. Het zal je ook meer controle geven over jouw email marketingstrategie.